Zakupy w sieci: komfort i wygoda
Mimo że nie możemy obejrzeć rzeczy, które kupujemy w sklepach internetowych, to zakupy w nich robimy coraz więcej z nas. Dlaczego tak chętnie kupujemy w e-sklepach?
Błyskawiczna dostawa
Kiedy w naszym kraju zaczęły działać pierwsze sklepy internetowe na zamówione w nich rzeczy czasem trzeba było czekać bardzo długo. Dzisiaj sytuacja uległa radykalnej zmianie. Produkty zakupione w sklepach internetowych docierają do klientów błyskawicznie, czasem już na drugi dzień od złożenia zamówienia. Na szybkość dostarczenia zamówionych rzeczy wpływa nie tylko rodzaj zamówionej przez klienta dostawy (najszybciej produkty docierają, kiedy klient zdecyduje się na przesyłkę kurierską), ale także czas złożenia zamówienia. Te, które zostaną złożone w godzinach nocnych z reguły dostarczane są klientom trochę później, ale nie trwa to tygodniami, maksymalnie 2-3 dni.
Możliwość zwrotu
Osobom robiącym zakupy w sklepach internetowych przysługują większe prawa konsumenckie niż tym, którzy kupują w sklepach stacjonarnych. Kupując w sklepie internetowym klienci nie mają możliwości obejrzenia towaru „na żywo”, nie mogą go dotknąć czy przymierzyć. Wybierają go kierują się zamieszczonym na stronie opisem lub dołączonym do opisu zdjęciem. Stąd też zakupione w sklepie internetowym rzeczy mogą zwrócić w ciągu 14 dni licząc od dnia, w którym otrzymali zamówioną rzecz. Nie muszą ze swojej decyzji tłumaczyć się sprzedawcy. W przypadku, kiedy okaże się, że zakupiony towar jest niepełnowartościowy, mogą złożyć reklamację.
Wygoda
Ogromną zaletą robienia zakupów w sklepach internetowych jest wygoda. Zakupy można zrobić nie wychodząc z domu przez siedem dni w tygodniu. Sklepy internetowe nie funkcjonują „od- do”, są czynne w dni wolne od pracy. Zakupione rzeczy są dostarczane przez adres wskazany przez klienta w zamówieniu. Mogą więc zastać dostarczone do drzwi domu/mieszkania lub w inne wybrane przez klienta miejsce. Na pewno do zalet należy zaliczyć także bardzo bogaty wybór rzeczy sprzedawanych w e-sklepach.